Monday, October 18, 2010

TIPS MENGUBATI PENYAKIT KAYAP


Tips untuk minggu nie...kalau tengok pada gambar di bawah semua orang tahu epal hijau kan..tapi adakah korang tahu khasiat epal hijau ini selain untuk makan dan kegunaan kecantikan...apa pula kena mengena dengan gambar kapur sireh pula...mari kita dapatkan jawapanya (cewah dah macam rancangan tv pulak) hehehehe...

epal hijau

Hari nie aku nak share dengan korang tips cara mengubati diri semasa terkena kayap...tau ke kayap tue apa , kalau x tahu di sini aku ada sertakan gambarnya..aku google je!! kang ada pulak yang tersalah anggap pulak kata aku terkena kayap..macam kes baru2 nie hahahahaha....
tolong faham betul2 ye...


Kapur sireh..

Tips nie aku dapat daripada ayahanda aku..

Cara'nya :-

- buah epal hijau di cincang halus

- ambil sedikit kapur sireh (kapur je tau sireh x payah)

- ramas epal dan kapur tadi dan kemudian di sapukan pada tempat terkena kayap

- selawat banyak2 ye insyaallah pasti kayap tue akan kering


penyakit kayap

selamat mencuba...

kisah kehidupan Sinar Raudah

2 comments:

EzzEddin said...

fav nie apple hijau nie

Intan Inn said...

wahh....info yg bagus lepas nie kalau ada yg bertanya bolehlah kongsi petua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Powered by Blogger